אדלשטיין בטקס הממלכתי: "אני אוהב גם את מנשקי המזוזות"

    דוד לזר No Comments on אדלשטיין בטקס הממלכתי: "אני אוהב גם את מנשקי המזוזות"
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירועי יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל נפתחו הערב (רביעי) בטקס המסורתי של הדלקת המשואות הממלכתי בהר הרצל שבירושלים.

    בטקס שנערך השנה בסימן 'ישראלים פורצי דרך' אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בוידיאו ששודר לאלפי הצופים כי "כשאנו מסתכלים על המדינות שסביבנו, אנו רואים כמה ישראל יוצאת דופן", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון וידאו ששודר לקהל הצופים, "יש בה שוויון זכויות לכל אזרח, קידמה וטכנולוגיה. אנו נוביל את מדינתו לעתיד מזהיר. אנו מסתכלים קדימה בתקווה", אמר נתניהו.

    כמידי שנה הנואם המרכזי של הטקס היה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שפתח את הטקס והכריז: "אני אוהב את הארץ הזו. אבל יותר מכך, אני אוהב את העם הזה".

    אדלשטיין עקץ בנאומו את יאיר גרבוז ואמר כי  "אני אוהב את אנשי הרוח והספר, האקדמיה והאמנות – וכן, גם את מנשקי המזוזות ואת המשתטחים על קברי צדיקים. בעיני – כולם, כולם, שווים. כולם כולם – לתפארת מדינת ישראל".

    כמו"כ הוסיף יו"ר הכנסת כי "לאחרונה התלבטו רבים, האם זה 'אנחנו או הוא', או 'אנחנו או הם'. הקריאה שחייבת לצאת מכאן הערב, היא חד משמעית: זה – אנחנו. כולנו".

    על יוקר המחייה אמר אדלשטיין כי הוא "מצר על כך שיש בינינו כאלה שחיפשו תדיר להוציא דיבת הארץ רעה, והפכו את הנהי לעיסוק אובססיבי של ממש", לדבריו,  "שיקולים של יוקר המחייה ואיכות החיים ראויים לדיון ציבורי, אך אנו חייבים לעצור ולשאול את עצמנו: מתי התחלנו למדוד את הזיקה שלנו לארץ בשיקולי עלות ותועלת? האם ראוי שנחליף קשר חי ועמוק בן אלפי שנים במדדים כלכליים ובשיקולי נוחות? התשובה, מבחינתי, ברורה: לא ולא".



    0 תגובות